دانلود کتاب مهدی منتظر

دانلود کتاب مهدی منتظر

دانلود کتاب مهدی منتظر

مهدی منتظر
اثر: آیت الله شیخ محمد جواد خراسانی

□ زندگینامه مولف

مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد جواد خراسانی در خانواده علم و فقاهت دیده به جهان گشود. پس از گذراندن دوران اولیه تخصیل، در ردیف مدرسان خوب حوزه قرار گرفت. پس از مدتی برای ادامه تحصیل نجف را برگزیده و راهی آن دیار مقدس می‌گردد.

.'

 

'.

□ زندگینامه مولف
مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد جواد خراسانی در خانواده علم و فقاهت دیده به جهان گشود. پس از گذراندن دوران اولیه تخصیل، در ردیف مدرسان خوب حوزه قرار گرفت. پس از مدتی برای ادامه تحصیل نجف را برگزیده و راهی آن دیار مقدس می‌گردد.
با پشت‌کاری کم‌مانند، با تلمّذ از محضر اساتیدی چون : آقا ضیاء عراقی، اصطهباناتی، سید محمود شاهرودی، سید ابوالحسن اصفهانی و سید حسین اصفهانی (داماد سید ابوالحسن، معروف به آیت الله داماد)، در مدت کمتر از پنج سال به مقام عالی اجتهاد دست می‌یابد و از طرف آیت الله قمی به کربلا دعوت می‌شود و به آن‌جا می‌رود، ولی مرحوم آیت الله اصفهانی با متقاعد نمودن ایشان که در نجف به ایشان بیشتر نیاز است، به نجف باز می‌گردند و پس از هفت سال با تقاضای متدیّنان، در تهران رحل اقامت می-افکند، و تا آخر عمر (ربیع‌المولود ۱۳۹۷ هـ. ق) در راه تحقیق و تألیبف و تبلیغ به تلاش می‌پردازد. رحمت و رضوان خداوند بر او باد.
در زهد و ساده زیستی او همین بس که با این که در خانوادۀ کم و بیش مرفّهی رشد کرده بود ولی از همان ابتدای تحصیل سعی کرد از هر چیزی که او را از تحصیل باز می‌دارد و با عزت نفس و مناعت طبع ناسازگار باشد، خود را دور سازد.
از نکته‌های برجسته در زندگی معنوی ایشان که از فضلا و دانشمندان عصر خود بود، توجه فوق‌العاده به مستحبات و در میان آنان به زیارات و توسل به اهل بیت است، احیای فرهنگ شیعه و شعائر مذهبی نیز از دیگر ویژگی‌های این فقیه اهل‌بیت علیهم السلام است.
در تألیفات و تحقیقات نیز کتب نفیسی از ایشان به یادگار مانده است؛ که ثمره‌ی این همه کوشش و تلاش وی چهل‌و‌شش اثر چاپ شده و چاپ نشده، در موضوعات گوناگون است.

□ معرفی کتاب «مهدی منتظر»
کتاب حاضر به جهت استفاده عموم در نظر گرفته شده و غرض از وضع این رساله تذکر عموم است. به خصوص آنان‌که اهل نظر و فحص (جست‌و‌جو) در کتب نیستند؛ به همین لحاظ دو چیز جدا رعایت شده و مورد اهتمام گردیده است:
اول، در اصل مطلب: تمام فهرست منابع ذکر شده تا حجت بر طالب آن تمام شود و طالب وظیفه از وظیفه آگاه شود و طالب مژده و روشنی‌دل، روشندل شود و دقت نظر به خرج داده شده در شرح مراد و تحقیق مقصود تا آن‌که هر چیز را به جای خود بشناسند و هر مطلبی را در مورد خود بدانند و از شر مغلطه‌کاری و شبهه‌افکنی ایمن باشند.
دوم، در وضع مطالب و بیان آن: در ترتیب ابواب و فصول طرز بدیعی ابتکار شده؛ مراعات تلخیص شده، در عین این‌که عین مضامین و اخبار به طوری که از ترجمه خارج نگشته درج گردیده است.
فوائد و انتفاعات این کتاب بسیار است؛ اما از همه مهم‌تر دو امر است. یکی: استقامت و خط ایمان و عقیدت در مقابل مدعیان بابیّت و مهدویّت که گول آنان را نَخورَد و فریب استدلالات بی‌اصل ایشان یا با اصل ولیکن تحریف شده یا تغییر و تدلیس یافته را نخورد. دومی: استقامت عملی و قلبی در برابر حوادث و وقایع گوناگون؛ پس قلب او مظطرب نشود، وحشت نکند و تزلزل در ایمان و خلوص او راه نیابد، از هر فتنه پرهیز و از هر زشت و شنیع اجتناب کند و از اهلش دوری کند و با آنان همراهی نکند.
لهذا مطالب این کتاب به نحو تلخیص در پنج بخش مقصور شد:
بخش اول: در خصوصیات شخص امام منتظَر علیه السلام و علامات مشخصه او.
بخش دوم: در خصوصیات غیبت او و علت و مدت غیبت و احوال آن‌حضرت در زمان غیبت و آن‌چه واقع می‌شود از حوادث و وقایع دوران غیبت.
بخش سوم: در علامات ظهور آن‌حضرت علیه السلام .
بخش چهارم: در کیفیت ظهور و مراسم آن و آن‌چه در اوان ظهور خواهد کرد و مقدار و ملک و دولت او و آن‌چه در ایام دولت خواهد کرد.
بخش پنجم: در وظیفه و تکلیف پیش از ظهور و بعد از ظهور.
در بخش اول سخن از علامات امامت؛ علائم قائمیّت و نشانه‌هایی که از جدش پیغمبر صلی‌ا…‌علیه‌وآله‌وسلّم و امیرالمؤمنین علیه‌ السلام دارد، به میان آمده است.
در بخش دوم توصیف خصوصیات دوران غیبت به تفکیک غیبت صغری و غیبت کبری و جمله احوال آن حضرت علیه السلام در زمان غیبت ذکر شده است.
در بخش سوم به بیان علائم ظهور، از جمله علامات قبل از ظهور (قریبه، یکی‌دو سال قبل و سال ظهور) و حوادث و علاماتی که در اوان ظهور رخ می‌دهد، پرداخته است.
در بخش چهارم کیفیت ظهور، مقدمات قیام و کیفیت آن و مختصری از ویژگی‌های دولت آن‌حضرت علیه السلام و سیره و روش و رفتار آن‌حضرت از موضوعات اصلی می‌باشد.
در بخش پنجم به تفکیک تکالیف مردم در دو زمانِ ایام غیبت و ظهور و در زمان حضور می‌پردازد و بحث صبر و انتظار و دعای بر تعجیل فرج مطرح می‌گردد.
و در آخر فهرست آیات، نام‌ها، گروه‌ها و طوایف و قبایل، جای‌ها و مصادر و منابع تحقیق ذکر شده، و لازم به یادآوری است که پی‌نوشت‌ها (اسناد احادیث) در انتهای هر بخش آمده است.

 

DownArrow دانلود کتاب مهدی منتظر دانلود کتاب مهدی منتظر در قالب PDF

DownArrow دانلود کتاب مهدی منتظر دانلود کتاب مهدی منتظر در قالب Doc قابل استفاده در نرم افزار ورد

..




:: موضوعات مرتبط: كتاب هاي مهدويت , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کتاب مهدی منتظر ,
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : amirantimasan
تاریخ : دو شنبه 9 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
موسی رجب در تاریخ : 1393/11/14/antimasan - - گفته است :
باسلام 1) در مورد کیفیت و چگونگی ظهور مطالب لازم دارم با سند معتبر 2)هر کار کردم کتاب مهدی منتظر را دانلود کنم نشد بی زحمت برام ایمیل کنید .
قبلا از زحماتتان نسبت به مطالب مفید تان تشکر میکنم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: